Calitatea vieţii – domeniu de studiu individual

Se spune pe bună dreptate că învăţăm o viaţă-ntreagă şi „tot proşti” murim. Asimilarea a cât mai multe cunoştinţe, în termen cât mai scurt, este o nouă provocare a viitorului uman. Dacă ai putea să asimilezi câte sunt necesare pe lumea asta doar într-o viaţă, atunci poate că sloganul nu ar mai fi valabil. Dar, cu siguranţă dacă nu ne vom adapta acestei lumi şi nu vom învăţa în mod continuu şi permanent, nu vom avea o viaţă împlinită. Dezvoltarea personală, indiferent de vârstă, sex, naţionalitate, etc. , este o condiţie sine qua non a calităţii vieţii oamenilor.

Am învăţat un slogan şi nu ştiu de unde, care spune că , „Calitatea se regăseşte în detalii şi în atitudine”. Aş mai adăuga „Calitatea vieţii” se regăseşte în detalii şi în atitudine. Ca să traduc acest slogan, mi-ar lua foarte mult şi nu ştiu dacă aş putea fi destul de convingător. Un lucru pe care l-aş indica totuşi fiecăruia este de a ne focusa pe acest domeniu, care va devenii într-un viitor apropiat de mare interes. Managementul calităţii vieţii. Poate o materie de studiu în şcoala românească.

În ambiţia mea de a descoperi cât mai multe noutăţi ale acestei lumi, am găsit ceva foarte interesant şi foarte aproape de noi. Adică, „Direcţia Calitatea Vieţii” din cadrul Ministerului Apărării Naţionale. Imediat am corelat informaţiile şi m-am întrebat, oare o asemenea abordare în fiecare organizaţie ar fi plus valoare pentru firmă, pentru societate în general? Am avea cu toţii pensii nesimţite, spitalele noastre, etc.? Probabil că nu, dar cu siguranţă s-ar dezvolta mult mai mult motivarea şi fidelizarea personalului şi implicit creşterea performanţelor, iar în final calitatea vieţii. Potenţialul de îmbunătăţire, fără echivoc este interfaţarea cele două domenii, profesional şi personal.

De curând am intrat în posesia unei agende, numită „Agenda mea de geniu”, care îmi confirmă faptul că pentru a avea o viaţă împlinită cu nişte indicatori de calitate care să ne satisfacă (cum măsurăm satisfacţia ? evident în „clipe de fericire” ), trebuie să respectăm ciclul Deming, pe care l-am învăţat la cursurile de Management al Calităţii (Plan-Do-Check-Act). În concluzie, haideţi să învăţăm să ne conducem viaţa personală, întrucât până la urmă aceasta este chintesenţa existenţei noastre.

Întrucât blogul reprezintă un instrument foarte bun pentru sharuirea informaţiilor, vă recomand cu cea mai mare căldură să învăţaţi să vă manageriaţi viaţa, aşa cum ne învaţă cei de la Agenius. Site-ul lor se găseşte aici.

Lasă un răspuns

