ARTA DE A TRĂI


Mi-am permis să abordez o temă de importanţă majoră, inspirat de un e-mail pe care l-am primit în cursul zilei de azi, despre „downshifting”. Mai multe informaţii despre „downshifting” la adresele postate la sfârşitul acestui material.

Se spune că în urma unor studii americane s-a ajuns la concluzia că 10% este ceea ce ni se întâmplă, iar 90% cum răspundem noi la ceea ce ni se întâmplă. Or fi adevărate sau nu aceste procente, este mai puţin important. Important este însă, să conştientizăm că suntem principalii vinovaţi de ceea ce ni se întâmplă. 🙂 sau 😦

Calitatea vieţii noastre este direct proporţională cu atitudinea noastră faţă de viaţă.

Au apărut în ultimul timp tot felul de siteuri, bloguri, care vorbesc despre dezvoltarea personală, gândirea pozitivă, schimbarea modului de viaţă, alimentaţia corectă, etc. Avem foarte multe surse de informaţii, care din păcate nu sunt validate de nişte autorităţi în domeniu şi care va trebui să ni le însuşim, sau nu, în funcţie de capacitatea noastră de înţelegere, sau de intuiţie.

Aşa cum sunt(validate, sau nu), avem surse pentru a ne „antrena” să trăim viaţa la cele mai înalte cote, raportându-ne în permanenţă la sistemul nostru de valori. Eu unul mi-am redactat un „Crez” personal care de curând l-am postat pe blogul meu. https://ivanioan.wordpress.com/crezul-meu/

El reprezintă sistemul de valori la care mă raportez în permanenţă. Nu este un sistem de valori „bătut în cuie”, îl pot upgrada în permanenţă, în funcţie de expertiza pe care o voi căpăta în viitor, şi îl am în în atenţie în relaţia mea cu provocările vieţii.

Recomand cu căldură tuturor acelora care citesc acest material să-şi stabilească un Crez personal, care să le fie în permanenţă referenţial în viaţă.

Îmi permit să stabilesc ca ipoteză de analiză, că unitatea de măsură a calităţii vieţii noastre este „fericirea”. Starea de fercire ne induce acel sentiment de „mulţumire interioară”, acele vibraţii interioare, care ne fac să ne simţim foarte bine şi să ne simţim împliniţi.

Este normal că nu se poate atinge o stare de fericire, cu „stomacul gol”, cum la fel de adevărat este că „stomacul gol” nu se poate umple fără efort. Aici este numai alegerea noastră. Dacă avem norocul ca Dumnezeu să ne fi lăsat pe pământ întregi la minte şi la trup, de aici încolo totul depinde numai şi numai de noi… chiar dacă trăim în România. 🙂

http://www.cariereonline.ro/articol/downshifting-ul-sau-dragostea-de-viata

http://salesman.wordpress.com/2007/05/08/downshifting/

PS – Comentariile anonime nu vor fi postate aici.

Lasă un răspuns

