Române, nu uita că eşti român.

 

Se discută atât de insistent de reforma învăţământului românesc, de subfinanţare, de calitatea procesului educaţional, de consumurile de alcool, ţigări şi droguri în şcoli, de criza sistemului, etc. 

Se scapă însă din vedere un lucru atât de elementar: identitatea acestui popor, care se află în strânsă legătură cu valorile acestui neam. Întoarcerea la valorile autentice româneşti, la „rădăcinile” acestui popor.

Nu înţeleg de ce „FOLCLORUL” nu poate deveni o materie care să se predea în şcolile româneşti? Cântecele noastre româneşti reprezintă adevărate comori, care au strânsă legătură cu viaţa trăită în cinste, dragoste, respect, credinţă, etc. Cele mai înalte valori ale condiţiei umane se regăsesc în versurile cântecelor noastre autentice populare.

Europenizarea noastră nu trebuie să însemne că trebuie să renunţăm la identitatea noastră, la patriotismul nostru.

Mihail Sadoveanu a definit atât de frumos patriotismul, încât mă încumet să spun că această definiţie poate deveni o viziune a oricărui leader care îşi iubeşte ţara şi poporul.  „Patriotismul nu înseamnă ura împotriva altor neamuri, ci datorie către neamul nostru; nu înseamnă pretenţia că suntem cel mai vrednic popor din lume, ci îndemnul să devenim un popor vrednic.”

Din nefericire pentru noi, mândria de a fi român a devenit un sentiment uzat. Mai mult, suntem încurajaţi să ne părăsim ţara.

Dar aici sunt mormintele străbunilor mei (rădăcinile mele), aici sunt părinţii mei, aici este familia mea, aici sunt prietenii mei, aici este casa mea.

Acei oameni care mă încurajează să-mi părăsesc ţara le este străin sentimentul de patriotism.

 Române, nu uita că eşti român.

Lasă un răspuns

